perjantai 30. toukokuuta 2014

Loma loma loma loma

Hiljaiseloa on vietetty blogin suhteen, mutta ei muuten, joten runsaudenpula on nyt jutunjuuressa :O Ensinnäkin helmikuussa tuli vietettyä elämäni ehkä upein loma: ensin viikko Key Westissä, jonka jälkeen vielä toinen viikko Aruballa, aijaijai.
Ensimmäinen stop Key Westissä oli tällaiseen ihanaan katucafeteriaan, josta nappasin ah niin ihanaa porkkanamehua kuvan pullosta huolimatta mukaani :-P

Lentomme olivat Lontoon ja Miamin kautta Key Westiin, joista viimeinen legi jäi kylläkin suorittamatta suunnitellusti, koska jostain kumman syystä lentäjä ei päässytkään laskeutumaan (vaikka näimme jo rakennukset aivan selvästi - olimme siis jo hyvin hyvin alhaalla.. Hmm..) ja niinpä kurvattiin takaisin Miamiin, jossa seurasi sitten pohdinta, että miten tästä jatketaan. Erilaisten kommervenkkien jälkeen neuvokkaat kymmenkunta lentomatkustajaa yhteistuumin buukkasivat minibussikuljetuksen Florida Keysien läpi määränpäähän, johon mekin viimein päädyimme, huhhuh matkantekoa...

Key Westissä elo oli oikein leppoista, aamiaisen jälkeen hiukan köllöttelyä altaalla, jonka jälkeen milloin mihinkin aktiviteetteihin. Käytiin Ernst Hemingwayn talossakin, jonka yhdestä lasivitriinistä löytyi jopa suomenkielinen kirja (Kuolema iltapäivällä)! Lukuisat kissat pyörivät pihamaalla ja pihan perältä löytyi edesmenneiden kissojen hautausmaakin. Olipa pihamaan sementissäkin kissantassun jälkiä ja ikkunoissa pitsiset kissaverhot.
Garfieldin kaksoisolento :)

Kissojen hautausmaa

Hemingwayn lisäksi käytiin Key Westin Aquariumissa...

...ja koettiin niin ihanan aurinkoisen sään lisäksi oikea trooppinen myrskykin, josta säätiedotteetkin varoittivat "Small vessels might be in danger, 8m high waves..." ja kadut lainehtivat. Kokemus sekin! Onneksi oltiin valittu illallisristeilypäiväksi edellinen, jolloin olikin täydellinen auringonlasku suoraan horisonttiin.

Noh, se oli sitä Key Westin ihanaa eloa, mikä nyyh nyyh piti jättää taakse ja jatkaa matkaa Aruballe. Joo-o, todellakin, harmittelin sitä, että pitää vaihtaa maisemaa, vaikka edessä oli aina haaveilemani Aruba! Mistähän sekin haaveilu sai alkunsa? Ehkä The Beach Boysien Kokomo -biisistä! Hehh, en keksi muuta!

Bye bye, Miami!
Niin oli ihanan Key Westin viikon jälkeen suunnattava nenumme kohti Arubaa ja sieltä löysimmekin itsemme hyvin sujuneiden lentojen jälkeen. Jesh! Ensimmäisiä havaintoja oli aika kova tuuli, joka osoittautuikin enemmän kuin tarpeelliseksi muuten niin kuumassa ilmassa. Mitäpäs sitä ensimmäisenä tällaisella paratiisisaarella kuin mennä nauttimaan niin hienosta ja valkoisesta hiekasta ja sinisestä vedestä, ah biitsille siis! Hotellimme MVC Eagle Beach oli nimensä mukaisesti Eagle Beachin kuppeessa, aivan tien toisella puolen. Oli näppärä viettää aamupäivät rantsussa, minkä jälkeen oli aika pakko jo siirtyä vähän varjoon - yleisimmin hotellimme pihalle paviljonkiin lounaalle joko omin eväin tai hotellin ravintolasta tilatulle quesadillalle esim. :-)
Hello Aruba!
MVC Eagle Beach hotellin pihaa

Aruba oli kovin värikäs, rakennukset olivat jotain "nukkekoteja" ja muutenkin sellaista vaahtokarkkiunelmaa ;-)

Aruballa ilmeisesti vaihdetaan rekkarit joka vuosi? Vanhoille oli keksitty käyttöä.

Mitäs me muuta Aruballa - iltaisin käytiin herkuttelemassa ihanissa ravintoloissa, alla yksi esimerkki ribs-tarjouksesta, syö kympillä (osoittautui meidän päivänä olemaan 13 $...) niin paljon kuin haluat ja osa meistä ainakin söi ;-)

Näimme jossain mainoksen myös sukellusveneajelusta ja olin heti ihan innoissani, että tietysti mennään ja aivan unohduksissa oli pieni piilevä ahtaanpaikankammoni kääk! Laiturilla kun odoteltiin yhteysalusta viemään meidät sukellusveneelle, meinasi alkaa vähän jännittämään, että mikä idea tämäkin oli! Vaan kun lopulta päästiin sukellusveneeseen ja "alkoi tapahtua" - pääsi siis kurkkimaan vedenalaista maailmaa, niin ei kerennyt enää jännitellä. Mitään isoja vonkaleita ei tullut vastaan, jotain värikkäitä pienten kalojen parvia ja olihan siellä pohjassa joku hylkykin. Syvimmillään käytiin 40 metrissä ja nyt ollaan Atlantis Submarinereja ihan diploman kera hehh ;-)

Viimeinen ilta se tuli tällekin lomalle ja mentiin aika lähelle merenrantaa aaltojen pauhuun illalliselle. Aruba oli todella näyttänyt meille parastaan, ainakin pitäisi jaksaa lähes vuorokauden matkustaminen takaisin kotia kohti näin mahtavan loman jälkeen - ja jaksoihan sitä. Nyt voi vaan enää ihastella näitä kuvia ja haaveilla mahdollisesta uudesta lomasta noille huudeille!